DOCS for KIDS

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Ancora una volta Doc for Kids è uno spazio per celebrare insieme i grandi momenti delle origini del cinema con la musica dal vivo; questa nuova edizione ti immergerà in emozioni forti e vertiginose. I brividi saranno assicurati dalla magnifica esibizione di Harold Loyd. In prima parte del programma scoprirete piccoli gioielli del cinema di animazione da varie parti del mondo. Uno spettacolo per tutti, piccoli e grandi….
a cura di Milena Bochet
 
Once again, Doc for Kids is a space to celebrate together the great moments of the origins of cinema with live music; this new edition will immerse you in strong and vertiginous emotions. The chills will be assured by the magnificent performance of Harold Loyd. In the first part of the program you will discover small jewels of animation cinema from various parts of the world. A screening for everyone, for youth and less youth generations…
by Milena Bochet
 
 
Harold Loyd (April 20, 1893 – March 8, 1971)
All’apice della sua carriera, intorno alla metà degli anni venti, nei panni caratteristici di Harold, occhialuto giovanotto, ambizioso e arrivista, sempre teso alla conquista del successo: sia esso un affare o una donna, esuberante ed ottimista (in perfetta sintonia con lo spirito dell’America dei ruggenti anni venti), pieno di risorse e dalle funamboliche prestazioni nel superare gli ostacoli come nel togliersi dai guai, seppe a lungo rivaleggiare, alla pari, con le altre stelle della silent era: Charlie Chaplin, Buster Keaton, Harry Langdon, contendendosi i favori del pubblico e il titolo di attore più pagato del momento (nel 1921 arrivò a guadagnare circa 2.000 $ alla settimana cioè quasi 25.000 dollari attuali). Oltre duecento i film interpretati, tra muti e sonori, nell’arco di tempo che va dal 1913 al 1947, considerato il re degli scavezzacollo per le ardite interpretazioni che lo vedevano spesso in equilibrio precario in cima a qualche cornicione: il fotogramma che lo ritrae appeso alla lancetta dell’orologio di un grattacielo, sospeso sopra la strada trafficata in Preferisco l’ascensore, (Safety Last), (1923) è nota icona del cinema muto.


 
Harold Clayton Lloyd Sr.  was an American actor, comedian, director, producer, screenwriter, and stunt performer who is best known for his silent comedy films.[1]
Lloyd ranks alongside Charlie Chaplin and Buster Keaton as one of the most popular and influential film comedians of the silent film era. Lloyd made nearly 200 comedy films, both silent and “talkies”, between 1914 and 1947. He is best known for his bespectacled “Glasses” character,[2][3] a resourceful, success-seeking go-getter who was perfectly in tune with 1920s-era United States. His films frequently contained “thrill sequences” of extended chase scenes and daredevil physical feats, for which he is best remembered today. Lloyd hanging from the hands of a clock high above the street (in reality a trick shot) in Safety Last! (1923) is one of the most enduring images in all of cinema.[4] Lloyd did many dangerous stunts himself, despite having injured himself in August 1919 while doing publicity pictures for the Roach studio. An accident with a bomb mistaken as a prop resulted in the loss of the thumb and index finger of his right hand[5] (the injury was disguised on future films with the use of a special prosthetic glove, though the glove often did not go unnoticed). Although Lloyd’s individual films were not as commercially successful as Chaplin’s on average, he was far more prolific (releasing 12 feature films in the 1920s while Chaplin released just four), and made more money overall ($15.7 million to Chaplin’s $10.5 million).